26 juni 2016

Ondernemers over samenwerking……

De ondernemers van de gemeenten Druten en West Maas en Waal hebben een gezamenlijke brief geschreven aan de Raad van de gemeente West Maas en Waal. In deze brief pleiten ze voor meer samenwerking van onze gemeente met de gemeente Druten en Wijchen. Het is een bijzonder initiatief omdat ondernemers over het algemeen de relatie met bestuurders goed willen houden. Ondernemers zijn namelijk nogal afhankelijk van de gemeente als ze hun bedrijvigheid uit willen breiden of op willen starten.

Een bekend spreekwoord zegt niet voor niets; “Wiens brood men eet diens woord men spreekt”

Ook zijn ondernemers over het algemeen niet echt bezig met de gemeentepolitiek maar zijn ze druk, om hun bedrijf te runnen. Werkweken van 60 uur of meer zijn voor deze groep zelfstandige heel normaal. Opvallend is in dit geval ook dat alle ondernemersverenigingen deze brief mede ondertekend hebben. Eensgezind bepleiten de ondernemers hoe de koers van onze gemeente eruit zou moeten zien.

Chapeau voor dit initiatief!

De CDA- fractie voelt dit schrijven aan de Raad dan ook als ondersteuning voor ons beleid om als gemeente de samenwerking te zoeken met Druten en Wijchen.

Wij blijven dit onderwerp op de agenda zetten!

Nogmaals dank,
Frans van Gelder
fractievoorzitter CDA fractie

Bijgevoegd de brief van de ondernemers.