25 februari 2018

Activiteiten voor ouderen

100% Lokaal * De oudere inwoners hebben altijd de bijzondere aandacht van Team CDA. Het gros van de Westervoortse senioren staat vaak tot op hoge leeftijd gezond en actief in het leven. Team CDA wil dat graag zo houden en daarom met voorrang activiteiten subsidiëren waaraan ook de wat kwetsbaarder ouderen liefst tot op hoge leeftijd kunnen deelnemen.

meer geld voor Trefcentrum
Daarom zouden de initiatieven van de Herberg volgens het CDA verkiezingsprogramma voor gemeentelijke welzijnssubsidies in aanmerking moeten kunnen komen, Ook is Team CDA van mening dat het goede werk van de Vereniging voor Ouderen in het Trefcentrum nog steviger kan worden ondersteund dan nu het geval is. Zeker wanneer daarmee nieuw activiteitenaanbod kan worden ontwikkeld of het eigen Verenigingsgebouw duurzaam in goede staat kan worden gehouden.

Gebruikmakend van de stagiaires van het onlangs in het gemeentehuis gevestigde Leerbedrijf van het ROC Rijn IJssel zou de gemeente samen met de zorgorganisaties ook meer activiteiten moeten proberen te stimuleren voor de bewoners van de Wilgenpas, Meridiaan en Hamerstaete.