10 oktober 2021

CDA vraagt aandacht voor communicatie invoeren ja-ja stickers

Sandra Prinsen heeft namens het CDA aandacht gevraagd voor het goed informeren van onze inwoners over de invoering van de ja-ja sticker.

Vanaf 1 januari 2022 krijgen huishoudens geen reclamefolders meer in de brievenbus, tenzij ze een ja-ja sticker op de brievenbus plakken. Voor de bezorging van het Achterhoek Nieuws verandert er niets. Doel van deze wijziging is papierverspilling tegengaan.

Voor veel huishoudens, en met name van minima, zijn de reclamefolders een manier om de wekelijkse boodschappen te kunnen doen. Het CDA heeft dan ook gevraagd om specifiek aandacht te hebben voor de minima.

Niet iedereen leest het gemeentenieuws of zit op Facebook. Wij hebben daarom tijdens de raadsvergadering op 7 oktober een motie ingediend om alle huishoudens een duidelijke brief te sturen. De wethouder gaf aan dat het sturen van een brief €23.500,- zou kosten. Dit is veel geld en was niet de bedoeling van ons voorstel. De wethouder gaf aan nog verder na te gaan denken over verdere manieren om onze inwoners te informeren. We hebben daarom de motie ingetrokken.