26 juni 2021

Eerst onderzoek naar verkeersknelpunten

Namens CDA Winterswijk deed Jacqueline van der Vinne op dit dossier het woord. Het college heeft voorgesteld om het doortrekken van de Dingstraat niet met een tunnel te realiseren. Het doortrekken van de Dingstraat zou een oplossing kunnen zijn voor de opstoppingen en knelpunten in verschillende straten van Winterswijk. Het voorstel van het college om 4 miljoen euro uit te geven aan de oplossingen van de knelpunten vindt het CDA op dit moment nog geen goed idee omdat we niet weten of het de juiste oplossingen zijn. Ons voorstel is om eerst te onderzoeken waar en waardoor de knelpunten ontstaan. Na de uitkomsten van het onderzoek kunnen we een beslissing nemen over hoe we de knelpunten het beste kunnen oplossen. Het amendement dat het CDA hiervoor heeft ingediend is met slechts 1 tegenstem aangenomen RTV Slingeland nam een interview met Jacqueline af welke u bij dit bericht kunt bekijken