08 oktober 2020

Terugblik op de raadsvergadering van 24 september en 1 oktober

Aan het begin van de vergadering werd Wim Elferdink beëdigd als raadslid voor het CDA. We zijn blij met de terugkeer van Wim, want daarmee is de CDA-fractie weer compleet.

Met alle 17 voorstellen die op de agenda stonden konden we instemmen, behalve het voorstel voor de herinrichting van de Notaristuin. Een complete herinrichting is wat ons betreft nu niet nodig. Dit kan ook worden meegenomen bij de centrumvisie.

Als CDA hebben we samen met VW en D66 een motie ingediend over het doortrekken van de Dingstraat. We willen snel een planning van het college zodat we tijdig kunnen beslissen over het doortrekken van de Dingstraat. De motie werd unaniem aangenomen.

Helaas haalde onze motie voor duidelijkheid over de vervanging van de kunstgrasvelden geen meerderheid. FC Trias moet hierdoor nog langer blijven voetballen op een afgetrapt hoofdveld. Wel heeft het college toegezegd dat er een bredere discussie komt over de vervanging van de kunstgrasvelden.

De motie van VW voor meer zeggenschap van omwonenden bij de aanleg van een zonnepark hebben we gesteund omdat we willen voorkomen dat investeerders van buiten de regio er met de winst vandoor gaan. De motie hebben we ingetrokken nadat de wethouder toezegde dat ze er haar best voor gaat doen dat omwonenden voor meer 50% kunnen deelnemen.

Wim Wassink