28 april 2021

Terugblik raadsvergadering 22 april 2021

De raadsvergadering begon met het afscheid van wethouder Tineke Zomer en de komst van Bert Frings als nieuwe wethouder voor GroenLinks. Het CDA wenst Tineke Zomer een spoedig herstel en wij heten Bert Frings welkom en hopen op een goede samenwerking. Als CDA hebben wij in deze vergadering met alle voorstellen ingestemd. Bij startnotitie voor de Museumvisie hebben we aangegeven dat we de samenwerking met de scholen belangrijk vinden. Ook moet er aandacht zijn voor de vele vrijwilligers die zorgen dat onze musea blijven draaien. Ten aanzien van het beleidskader voor kleine windmolens tot 25 meter waren wij blij dat het college het raadsvoorstel had aangepast, zodat er geen conflict is met het moratorium op grote windmolens. Wij zijn namelijk geen voorstander van grote windmolens in Winterswijk. Kleine windmolens zijn minder zichtbaar en kunnen ook een bijdrage leveren aan het opwekken van duurzame energie.

Bij het voorstel voor de verhoging van het budget voor het crisis- en herstelplan hebben we aangegeven dat we hopen dat de Winterswijkse economie zo snel mogelijk weer op gang komt. Om dit te ondersteunen hebben we ingestemd met de verhoging van het budget, maar tegelijkertijd hopen we dat dit budget ook niet geheel nodig zal zijn. De raadsvergadering begon met het afscheid van wethouder Tineke Zomer en de komst van Bert Frings als nieuwe wethouder voor GroenLinks. Het CDA wenst Tineke Zomer een spoedig herstel en wij heten Bert Frings welkom en hopen op een goede samenwerking.

Ten aanzien van het beleidskader voor kleine windmolens tot 25 meter waren wij blij dat het college het raadsvoorstel had aangepast, zodat er geen conflict is met het moratorium op grote windmolens. Wij zijn namelijk geen voorstander van grote windmolens in Winterswijk. Kleine windmolens zijn minder zichtbaar en kunnen ook een bijdrage leveren aan het opwekken van duurzame energie. Bij het voorstel voor de verhoging van het budget voor het crisis- en herstelplan hebben we aangegeven dat we hopen dat de Winterswijkse economie zo snel mogelijk weer op gang komt. Om dit te ondersteunen hebben we ingestemd met de verhoging van het budget, maar tegelijkertijd hopen we dat dit budget ook niet geheel nodig zal zijn.