18 oktober 2021

Terugblik Raadsvergadering 23 september en 7 oktober

De raadsvergadering begon met de beëdiging van Thomas de Roos als raadslid voor het CDA en Sam Begari als nieuw commissielid. Wij zijn blij met de versterking van de fractie en wensen Thomas en Sam veel succes!

Als CDA hebben wij tegen het voorstel voor een industrieterrein aan de Misterweg gestemd. Wij willen Winterswijkse bedrijven graag ruimte bieden om uit te kunnen breiden, maar het doorlopen proces was dermate slecht en onzorgvuldig dat een afgewogen keuze niet mogelijk was. De keuze voor een industrieterrein was een politiek spelletje geworden. Zie:  https://bit.ly/3jcjhh9

Bij de bespreking van de Regionale Energiestrategie (RES) hebben wij aangegeven dat het stroomnet zo snel mogelijk moet worden uitgebreid en dat we tot die tijd niet te hard van stapel moeten lopen met nog meer grootschalige zonneparken op landbouwgrond. We moeten vooral inzetten op meer zonnepanelen op daken en overhoeken.

Bij het integraal huisvestingsplan heeft het CDA aangegeven dat voor goed onderwijs het belangrijk is dat er gekeken wordt vanuit het kind. Daar hoort een moderne huisvesting bij. Het CDA vindt dat er ook in de buurtschappen één onderwijsvoorziening moet blijven. Een school is voor de leefbaarheid en het versterken van de buurtschappen onmisbaar. Een amendement om ook de gymvoorzieningen mee te nemen bij nieuwbouw van de scholen werd aangenomen. Zie https://bit.ly/3AS7TNB

Wim Wassink
fractievoorzitter