23 oktober 2021

Verhuizing De Post van de baan

Bij de kadernota in juni werd door het college voorgesteld om de frontoffice van De Post te verhuizen naar het gemeentekantoor. Het CDA maakte hier bezwaar tegen omdat De Post goed functioneert: laagdrempelig, onder één dak met andere zorgaanbieders waar de inwoners van Winterswijk die hulp nodig hebben goed geholpen worden.

Het CDA heeft daarop een motie ingediend die door VoorWinterswijk, D66, VVD en GroenLinks werd gesteund waarin het college opgeroepen werd een onderzoek in te stellen naar de laagdrempeligheid, veiligheid en samenwerking met de (zorgpartners).

Deze week kwam het college met het besluit de frontoffice niet te verplaatsen omdat gebleken is dat er (te) weinig draagvlak is voor deze verhuizing.

Voorwaarde is wel dat samen met de partners veiligheid gewaarborgd wordt. Gesprekken daarover gaan nog gevoerd worden.  Het CDA is blij dat het college het besluit om de post te verhuizen naar het gemeentekantoor heeft teruggedraaid en heeft er alle vertrouwen in dat deze zullen leiden tot een breed gedragen werkbaar resultaat.