25 september 2021

Waarom het CDA tegen locatiekeuze bedrijventerrein Misterweg heeft gestemd

In de raadsvergadering van donderdagavond ging het over de locatiekeuze voor een industrieterrein aan de Misterweg. Het CDA wil ruimte bieden aan ondernemers om uit te kunnen breiden. Toch hebben wij tegen het voorstel gestemd. De reden dat wij tegenstemden was omdat het doorlopen proces dermate slecht en onzorgvuldig was waardoor geen afgewogen keuze mogelijk was. De keuze voor een industrieterrein is een politiek spelletje geworden met de Misterweg als resultaat.

Wij hebben samen met D66 en VW het college opgeroepen om het voorstel terug te nemen en met een plan van aanpak te komen zoals destijds beloofd.

Dat eerst lege plekken op het bestaande industrieterrein moet worden ingevuld en dat daarna er aanvullend bij bestaand industrieterreinen naar ruimte wordt gezocht: we hechten er belang aan dat zittende ondernemers op bestaand industrieterreinen ook recht hebben op een goed ogend bedrijventerrein.

Helaas werd met 11 tegen 10 stemmen toch besloten tot een industrieterrein aan de Misterweg.