25 april 2017

Peter Rehwinkel: van harte welkom in Zaltbommel

De Zaltbommelse CDA fractie verwelkomt Peter Rehwinkel als waarnemend burgemeester. Onze eerste indruk van Dhr. Rehwinkel was goed: een intelligent man die vooral de verbinding wil zoeken met raad, College en inwoners. Ook inhoudelijk zit het wel snor denken wij. Met zijn ervaring in de Eerste en Tweede Kamer en als burgemeester van Naarden en Groningen, brengt Rehwinkel zowel een waardevol netwerk als veel relevante kennis en ervaring mee. Zaken die van grote waarde kunnen zijn voor onze gemeente. Met name de kennis die Rehwinkel heeft opgedaan met samenwerkingsmodellen, anders dan de geijkte fusies, zou het samenwerkingsproces met onze buurgemeente zeker ten goede kunnen komen.

En ja, we weten inderdaad dat in Groningen het burgemeesterschap van Rehwinkel niet goed is afgelopen (want nee, google heeft er de laatste jaren in Zaltbommel niet uitgelegen). Zaltbommel is echter van een geheel andere omvang dan Groningen. Wij hebben dan ook zonder twijfel voor Dhr. Rehwinkel gekozen als waarnemend burgemeester. We hopen op een constructieve en krachtige samenwerking.