Marco Kleinherenbrink

Marco Kleinherenbrink wonende te Zevenaar

Waar ga je je namens het CDA Zevenaar de komende vier jaar voor inzetten?

De komende vier jaren ga ik mij voor de volgende onderwerpen inzetten:

* Betaalbare woningen: Het is belangrijk dat de gemeente Zevenaar vitaal en leefbaar blijft. Dit betekent dat jongeren gemakkelijker dan nu een betaalbare woning moeten kunnen vinden. Of dit nu huur of koop is. Op deze manier blijven we jongeren aan onze gemeente binden. Voor ouderen geldt dat zij steeds langer zelfstandig gaan wonen. Ook hier moeten voldoende mogelijkheden voor zijn.

* Groene energie en milieu: Ook op gemeentelijk niveau is het voor de toekomst van onze kinderen belangrijk dat de gemeente groene energie stimuleert en verantwoord milieubeleid toepast.

* Verkeersveiligheid: Op de wegen in de stad Zevenaar bevinden zich te veel verkeersonveilige situaties. Denk aan het harde rijden op de binnenste ringweg en de onveilige oversteekplaatsen op die ring. Op de buitenste ring rijdt te veel vrachtverkeer. Dit laatste geldt ook voor de wegen naar alle kernen van de gemeente. Concreet probleem is de verkeerssituatie in Babberich; die moet opgelost worden.

Wat vind je het belangrijkst in je eigen stad?

Het belangrijkst in mijn eigen stad Zevenaar vind ik veiligheid. Veiligheid in brede zin: alle mensen en gezinnen met kinderen moeten zich veilig en prettig voelen in de stad. Het moet fijn zijn thuis te zijn en op straat en in de stad moet het goed voelen daar te lopen. Verkeersveiligheid hoort hier ook bij. Kinderen moeten met een gerust hart kunnen spelen, fietsen en oversteken. En alle inwoners moeten zich veilig voelen in het verkeer.