Herwen

Dit zijn de thema's voor Herwen

• De vele voorzieningen moeten zeker in stand gehouden worden. De Cluse, de buurtsuper en de kerk.
  • De dorpsraad en de evenementencommissie verdienen zeker aandacht, ze doen goed werk
  • Ook zullen de verenigingen ondersteund worden. Herwen kent een rijk verenigingsleven, dat nog steeds enorm actief is. Mede hierom is het zeer aangenaam wonen in Herwen. De gemeente zal dit verenigingsleven steunen. Vergunningen voor evenementen moeten zonder te veel bureaucratie worden verleend.
  • Speciale aandacht voor de buurtsuper Herac, gerund door vrijwilligers, hiervoor is een nieuwe vergunning nodig. Het is enorm belangrijk dat deze voorziening blijft bestaan, de tijdelijke vergunning moet omgezet worden naar een definitieve vergunning. Dit moet worden meegenomen in de actualisatie van het bestemmingsplan.
  • Zorg zoveel mogelijk in de buurt organiseren en een sociaal wijkteam dat zo veel mogelijk bij de mensen thuis komt.
  • Wij hebben grote waardering voor de betrokkenheid van burgers bij elkaar. Wij willen dit stimuleren, door initiatieven van inwoners te honoreren met een burgerbudget. Een burgerbudget biedt een financiële ondersteuning voor initiatieven die burgers hebben.
  • De speeltuinen die net zijn opgeknapt moeten blijven
  • Bouwplannen tegenover de kerk, op het Ficoterrein en in de Antoniusstraat moeten gerealiseerd worden.

Het is hier goed wonen, dat willen we zo houden!