11 september 2021

Coördinatiegroep Red het Gelre biedt voorbeeldenboek aan

Deze week heeft de coördinatiegroep Red het Gelre een voorbeeldenboek aangeboden aan de Raad van Bestuur van Gelre Ziekenhuizen. In het voorbeeldenboek maken 423 inwoners van Zutphen met persoonlijke verhalen duidelijk waarom het behoud van een volwaardig ziekenhuis met volwaardige spoedeisende hulp, IC en verloskunde in Zutphen noodzakelijk is.

Ons raadslid Karin van Wamel is vanaf het begin al nauw betrokken bij de actie. Ze ziet een duidelijke boodschap in de voorbeelden: "Deze verhalen spreken boekdelen: toegankelijke zorg redt levens en afwaardering van het ziekenhuis is een verkeerde keuze."

De afgelopen maanden deed de dreigende afwaardering van het Zutphense ziekenhuis veel stof opwaaien. De toegankelijkheid en kwaliteit van zorg in en om Zutphen zal met het mogelijk verdwijnen van volwaardige Spoedeisende Hulpverlening, Intensive Care en Verloskunde enorm achteruit hollen. Volksvertegenwoordigers, bestuurders en maatschappelijke organisaties lieten van zich horen. Nu laten ook de inwoners van Zutphen en omgeving met deze persoonlijke verhalen van zich horen.

Klik hier om het voorbeeldenboek van Red het Gelre te lezen.