Onze boeren en tuinders zorgen voor gezond, veilig en goed voedsel en de mooiste bloemen en planten. Bovendien spelen zij een belangrijke rol bij het beheer van natuur en groen in Nederland. Veel boeren en tuinders werken in oude en trotse familiebedrijven. Voor hen zijn waarden als duurzaamheid, goed werkgeverschap en het creëren van waarde voor de samenleving heel belangrijk.

Onze land- en tuinbouw is ook een sector die steeds op zoek gaat naar vernieuwing en verbetering. Dat verdient onze steun! Want door die inspanningen wordt de sector nog duurzamer en gezonder en kunnen ze blijven concurreren met het buitenland.

Het CDA wil dat boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Nu legt de boer het vaak af tegen groothandels en supermarkten. Daarom willen wij een voedselscheidsrechter die gaat toezien op het naleven van de gedragscodes op dit gebied.

Kijk hieronder wat het CDA in de afgelopen periode heeft gedaan voor een eerlijk inkomen voor onze boeren, tuinders en vissers!