08 mei 2020

Digitale themabijeenkomst over armoede

Voedselbanken lijken zo langzamerhand een gegeven in onze maatschappij. De aanwezigheid van voedselbanken is helaas noodzakelijk en de bijdrage die hierdoor iedere dag wordt geleverd is van grote waarde. Toch mogen we voedselbanken nooit normaal gaan vinden. We zijn het aan onszelf, elkaar, de vrijwilligers, leveranciers en gebruikers van voedselbanken verplicht om te blijven vechten tegen de noodzaak van het bestaan van voedselbanken.

Daarom organiseren de Statenfractie en de bestuursvereniging van het CDA Groningen op donderdag 14 mei (vanaf 19:30) een themabijeenkomst over armoede. Tijdens deze bijeenkomst gaan we met elkaar op zoek naar het begin van een antwoord op de vraag:

‘Hoe zorgen we ervoor dat er in Groningen geen voedselbanken meer nodig zijn?’

Een aantal sprekers zullen ons meenemen in hun ervaringen±

Margriet Gerritsma, voormalig programmamanager bij Amargi (organiseert vroege hulp bij geldzorgen) en is tegenwoordig werkzaam voor de provincie Friesland.

Appie Wijma, ‘Groninger van het jaar 2019’, initiatiefnemer van de minimacamping en toeleverancier voor voedselbanken met ‘mien toentje’.

Ulfert Molenhuis, voormalig voorzitter van de voedselbank Groningen.

De bijeenkomst staat open voor iedereen, lid of geen lid. Wij hopen van harte dat u aanschuift bij deze digitale themabijeenkomst. Aanmelden kan tot en met woensdag 13 mei 23:59 door te mailen naar [email protected] .

Er zit wel een limiet op het aantal deelnemers, dus wacht vooral niet te lang met aanmelden! Let op: Na aanmelding ontvangt u een mail waarin wordt uitgelegd hoe u deel kan nemen.