24 augustus 2020

Ellen van Hoogdalem-Arkema overleden

Met ontroering heeft het CDA in de provincie Groningen het bericht ontvangen van het overlijden op 20 augustus 2020 van Ellen van Hoogdalem-Arkema.

Ellen van Hoogdalem heeft een uitgebreide en gevarieerde staat van dienst binnen het CDA opgebouwd. Raadslid en fractievoorzitter in de gemeenteraad van Delfzijl, burgemeester van de Noord-Hollandse gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude, voorzitter van de CDA bestuurdersvereniging in Noord-Holland, tijdelijk voorzitter van de CDA-afdeling Delfzijl, lid en voorzitter van allerlei commissies en werkgroepen die een politieke partij draaiende houden.

Rechtvaardigheidsgevoel, gericht op verbinding, het gesprek met talloze mensen, het creëren van draagvlak, strijdvaardigheid. Het zijn bijzondere kwaliteiten die haar kenmerken. Ellen van Hoogdalem was een vrouw die haar gaven en krachten met overtuiging heeft ingezet ten bate van de samenleving.

Wij denken aan Ellen van Hoogdalem-Arkema met grote waardering en dankbaarheid.