Het dagelijks bestuur van het CDA in de provincie Groningen stelt aan haar leden voor om Patrick Brouns te benoemen als lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen 2019. Brouns was in 2015 ook lijsttrekker en is sinds 2015 gedeputeerde namens het CDA.

Voorzitter Gert Brouwer: "Patrick Brouns heeft de afgelopen periode laten zien dat hij een kundige bestuurder is die ook  lastige dossiers niet uit de weg gaat. Hij heeft op een vernieuwende manier een bijdrage geleverd aan belangrijke CDA thema's zoals leefbaarheid, economie en duurzaamheid. Wij zijn blij dat hij de kar opnieuw wil trekken."

Het dagelijks bestuur heeft Brouns unaniem voorgedragen.

Patrick Brouns: "Ik ben dankbaar voor het vertrouwen wat het bestuur opnieuw in mij heeft. In de afgelopen vier jaar heb ik een bijdrage mogen leveren om de leefbaarheid in onze provincie te verbeteren, te werken aan prettig wonen en recreëren en te zorgen dat er meer werk is voor Groningers. Op al die terreinen liggen er nog uitdagingen die ik graag samen met onze inwoners en ondernemers de komende vier jaar wil oppakken".

Op 11 juni hebben de leden unaniem gekozen en Patrick Brouns benoemd tot lijsttrekker. Wij wensen hem heel plezier en succes!