23 september 2019

Tijdelijk terugtreden gedeputeerde Patrick Brouns

Groningen, 9 oktober 2019

In overleg met de Statenfractie van het CDA en het college van Gedeputeerde Staten treedt gedeputeerde Patrick Brouns tijdelijk terug uit zijn functie om zich te kunnen richten op zijn gezondheid. Ontwikkelingen binnen de privésfeer hebben ertoe geleid dat het bord van de gedeputeerde de afgelopen periode te vol was. Zijn portefeuilles worden voorlopig waargenomen door de andere collegeleden.

Sinds enige tijd kampt de gedeputeerde met gezondheidsproblemen, gerelateerd aan uitputting en alcoholgebruik. Daarom is in gezamenlijkheid besloten om de gedeputeerde tijd te geven om zich te richten op zijn herstel. De positie van het CDA als onderdeel van het college staat niet ter discussie evenals de bijdrage die Brouns de afgelopen jaren voor het CDA en de provincie Groningen heeft geleverd. De komende periode heeft zijn gezondheid prioriteit.

Vanzelfsprekend wensen wij Patrick een voorspoedig herstel toe, waarbij rust en privacy voor hem en zijn gezin van groot belang zijn.

Statenfractie CDA provincie Groningen
Bestuur CDA provincie Groningen