Vandaag is tijdens de Statenvergadering besloten dat de Provincie Groningen geen financiële bijdrage gaat leveren aan het WK Wielrennen in 2020. De CDA Statenfractie vindt het erg teleurstellend dat de Staten niet hebben ingestemd met het voorstel om dit sportevenement naar Noord-Nederland te halen.

Uitgelezen mogelijkheid

Robert de Wit noemde het WK Wielrennen een uitgelezen mogelijkheid: "We hadden aan Nederland en de rest van de wereld kunnen laten zien dat Groningen veel meer is dan een aardbevingsgebied. Dit is echt een gemiste kans die we als provincie met beide handen hadden moeten aangrijpen."

Groningen op de kaart

Deze tegenslag slaat het CDA niet uit het veld. Integendeel: "Het CDA zal blijven zoeken naar mogelijkheden om onze prachtige provincie positief op de kaart te zetten", aldus Robert de Wit. De Wit: "Groningen verdient meer dan enkel negatieve berichtgeving. Er liggen hier voldoende kansen en mogelijkheden die we moeten pakken."