24 december 2017

Piet van Hoogdalem lijsttrekker CDA in Delfzijl

Het CDA in Delfzijl heeft Piet van Hoogdalem tijdens de algemene ledenvergadering aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

Raadslid Loek Komdeur, Nayma Dahri en Allart Veentjer bezetten de tweede, derde en vierde plaats op de lijst. De leden van het CDA hebben gekozen voor ervaren kandidaten met een langdurige en hechte band met de havengemeente en twee jonge kandidaten die zich inzetten voor de toekomst van Delfzijl en de regio, met name op het gebied van jeugd, gezin en het onderwijs.

Piet van Hoogdalem
Lijsttrekker Piet van Hoogdalem was jarenlang internist in het Delfzicht ziekenhuis, de zorg en ouderen zijn voor hem dan ook een zeer belangrijk onderwerp in Delfzijl. “Het vertrek van het ziekenhuis heeft mij de afgelopen jaren veel slapeloze nachten gekost, ondanks de strijd van het CDA om het ziekenhuis te behouden, is het nu bijna verdwenen en dat doet pijn”. Het behouden van goede zorg voor jong en oud staat dan ook hoog op de agenda van het CDA. Sinds 2006 is van Hoogdalem actief als raadslid en in 2014 werd hij fractievoorzitter van het CDA.

Midden in de samenleving
Met kandidaten uit Wagenborgen, Holwierde, Godlinze en Meedhuizen heeft het CDA gezocht naar een gevarieerde lijst met mensen uit de dorpen en de stad. De partij wil graag in zoveel mogelijk hoeken van de gemeente horen wat er speelt en helpen waar dat nodig is. De lijst van het CDA bestaat uit een groot aantal ervaren bestuurders, die de afgelopen jaren hebben aangetoond dat ze vooruitgang belangrijk vinden. Nico Oosterom (nr. 6 op de lijst) is een goed voorbeeld, in Wagenborgen heeft hij de afgelopen periode gewerkt aan de toekomstplannen voor het dorp. Ook oud-wethouder van Delfzijl, Jan Huisman (nr. 12) en provinciaal CDA-voorzitter Gert Brouwer (nr. 13) ondersteunen de CDA-kandidatenlijst en spelen een actieve rol bij de koers van de partij en de CDA visie op de toekomst van de gemeente Delfzijl.

Wethouder Rijzebol lijstduwer
De huidige wethouder van het CDA, IJzebrand Rijzebol staat als lijstduwer op de kandidatenlijst. Als de partij na de verkiezingen in maart 2018 weer deel mag nemen aan de coalitie in de gemeenteraad, is Rijzebol de beoogde wethouder voor het CDA. Afdelingsvoorzitter Allart Veentjer: “onze wethouder heeft geweldig werk verricht in de afgelopen jaren en wij zijn blij dat hij onze lijst wil versterken. Omdat hij pas na de herindeling in onze gemeente woont (nu nog in Zijldijk aan de rand van de gemeente Loppersum) is de rol van Rijzebol duidelijk, geen raadslid, maar onze beoogde wethouder”.