CDA vraagt actie van het Kabinet voor noodlijdende buurt- en dorpshuizen

De fracties van het CDA in de Provinciale staten en diverse fracties van de gemeenteraden in de provincie Groningen gaan aandacht vragen voor buurt- en dorpshuizen die door de coronacrisis in financiële moeilijkheden dreigen te komen. Via kamerlid Harry van der Molen wordt hiervoor aandacht gevraagd bij het Kabinet.

“Iedereen is het erover eens dat dorpshuizen belangrijk zijn voor de leefbaarheid. Het doel is dan ook om ervoor te zorgen dat er geen dorpshuizen gesloten worden door deze crisis”, zo stelt Jesper Bergsma, Statenlid in Groningen voor het CDA. “Overal in Nederland zien we dorpshuizen in de problemen komen. Terwijl gemeenten te weinig kunnen doen, omdat ook daar financiële problemen zijn. Goed dat vanuit Groningen aan de bel wordt getrokken. Dat helpt het pleidooi dat we als CDA in Den Haag voor de dorpshuizen houden”, zo vult Kamerlid Harry van der Molen aan.