Een commissie van CDA’ers uit Appingedam, Delfzijl en Loppersum zijn begonnen met het vormgeven van het verkiezingsprogramma van het CDA Eemsdelta voor de verkiezingen in november 2020. Het team van programmamakers is breed samengesteld en is vol enthousiasme begonnen aan hun opdracht. In de commissie zitten de fractievoorzitters, Piet van Hoogdalem, Aagtje Elderman en Bert Raangs. Daarnaast bestaat de commissie uit Wethouder Pier Prins en bestuursleden Jaap Jongerden en Reinder de Vries.

De programmacommissie heeft gekozen voor een aanpak waarbij er nadrukkelijk wordt gekeken naar wat er binnen de samenleving speelt. De programmamakers hebben inmiddels gesprekken gevoerd met vertegenwoordigers uit het onderwijs, ondernemers en welzijnsorganisaties. Daarnaast is intensief gesproken met vertegenwoordigers uit de landbouwsector. Vanzelfsprekend wordt er ook binnen de CDA-afdeling uitvoerig gesproken met de leden. Op deze wijze wil de commissie een programma samenstellen dat breed wordt gedragen en bovenal zijn grondslag vindt bij de inwoners van de nieuwe gemeente. De komende weken gaat het team van programmamakers verder de gemeente in om gesprekken te voeren en te luisteren naar inwoners, leden en maatschappelijke organisaties.

Daarnaast kan iedereen vanaf vandaag al ideeën aanleveren via ons contactformulier. Het conceptverkiezingsprogramma is in april klaar en op de ledenvergadering in het voorjaar van 2020 wordt het programma door de leden vastgesteld.