Pier Prins gekozen als lijsttrekker voor het CDA
De heer Pier Prins is gekozen als lijsttrekker van het CDA Eemsdelta voor de gemeenteraadsverkiezingen in november dit jaar. Tijdens de algemene ledenvergadering van donderdag 2 juli werd de huidige CDA-wethouder in de gemeente Loppersum, unaniem door de leden van het CDA gekozen.
Pier Prins woont in Middelstum en heeft een agrarische achtergrond. Zo was de heer Prins jarenlang voorzitter van de vakgroep melkveehouderij voor LTO Groningen & Drenthe. In 2006 was Pier Prins fractievoorzitter van het CDA in de gemeente Loppersum. Bij de verkiezingen voor de gemeenteraad in 2010, werd het CDA de grootste partij in Loppersum. Het CDA werd onderdeel van het college van B&W, met de heer Prins als wethouder. Als wethouder houdt hij zich sindsdien onder andere bezig met de portefeuilles ruimtelijke ordening, cultureel erfgoed en volkshuisvesting.

“Ik ben erg verheugd, dat de leden hun vertrouwen in mij hebben uitgesproken”, waren de eerste woorden van de heer Prins. “De afgelopen jaren heeft het CDA in alle drie de gemeenten van de nieuwe gemeente Eemsdelta, met drie CDA-wethouders, laten zien dat we willen bouwen aan een goede toekomst voor deze regio. Ik ga als lijsttrekker van het CDA met heel veel energie en enthousiasme hiermee door. Er liggen interessante uitdagingen voor ons, zoals het in stand houden van voorzieningen en adequate zorg, verbeteren van de leefbaarheid, de versterkingsopgave en het versterken van deze economische regio. Daar gaan we de komende jaren aan werken!"

Naast De heer Prins hebben de leden van het CDA zich uitgesproken over de kandidatenlijst van het CDA voor de verkiezingen. Naast Pier Prins bestaat de bovenste zijde van de lijst verder uit Bert Raangs, Aagtje Elderman, Allart Veentjer, Marnick Joustra en Tonnie Postma.