26 april 2021

Wisselwoningen / Huurwoningen

CDA stelt vragen over wisselwoningen en het aanbod van huurwoningen.
Over de beantwoording van het college op de schriftelijke vragen van het CDA Eemsdelta over de woningnood en de leegstand van wisselwoningen is de fractie van het CDA nog niet tevreden. Het college geeft aan dat de algemene wachttijd om in aanmerking te komen voor een huurwoning 1 tot 2 jaar duurt. Het CDA vindt dit te lang. Wooncorporaties stellen woningen ter beschikking als wisselwoning terwijl het CDA opvalt dat er verschillende wisselwoningen die hiervoor zijn gebouwd al 2 jaar leegstaan. Wij vragen om betere coördinatie op de inzet wisselwoningen om zo efficiënter gebruik te kunnen maken van deze woningen. Het valt het CDA op dat steeds meer inwoners verhuizen naar een woning buiten de gemeente doordat hier langdurig geen plek vrij is. Dit is zeker niet bevorderlijk voor de toekomst van onze gemeente. Er moet dus nu actie worden ondernomen. Het CDA gaat in de raadsvergadering van woensdag 28 april reageren op de beantwoording van de schriftelijke vragen die eerder zijn gesteld aan het college.