18 april 2017

CDA wil Kindertelefoon in Groningen behouden

Het CDA maakt zich grote zorgen over het voortbestaan van de kindertelefoon. De Kindertelefoon vreest in financiële problemen te komen nu het met 388 gemeenten moet onderhandelen over de betaling voor haar diensten. In het verleden betaalde de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) de organisaties namens alle gemeenten in één keer.

Voor het CDA Groningen staat voorop dat er voor kinderen die anoniem hun verhaal kwijt willen altijd een luisterend oor moet zijn. De partij heeft daarom aan het stadsbestuur gevraagd of het een overeenkomst gaat sluiten met de Kindertelefoon.

Op initiatief van het kind krijgen vrijwilligers van de Kindertelefoon jaarlijks duizenden telefoontjes. Ook jongeren in Groningen weten de Kindertelefoon te vinden. Fractievoorzitter René Bolle noemt het een ‘fikse tegenvaller’ als de hulpdienst verdwijnt. ‘Voor veel kinderen is het moeilijk om thuis of op school over hun problemen te praten. Juist voor die kinderen biedt de Kindertelefoon uitkomst’

In het nieuws:

bron foto: Elin Stil