22 maart 2023

CDA Groningen roept op tot maatregelen voor verbetering verkeersveiligheid in Beijum

De verkeersveiligheid in de wijk Beijum is een groeiende zorg onder de bewoners. Recentelijk kwam een man op leeftijd om het leven na aangereden te zijn door een 18-jarige bestuurder. Dit tragische ongeluk benadrukt de noodzaak om snelheidsremmende maatregelen te nemen en de verkeersveiligheid in de wijk te verbeteren.

Als CDA-fractie maken wij ons zorgen over de verkeerssituatie in Beijum en roepen wij het college op om actie te ondernemen. Een mogelijke oplossing zou zijn extra verkeersdrempels om de snelheid van het verkeer te verminderen en de verkeersveiligheid te verbeteren. Daarnaast vragen wij ons af of het college andere maatregelen overweegt en op welke termijn deze maatregelen genomen zullen worden.

Volgens fractievoorzitter Jalt de Haan is het van groot belang dat er snel actie wordt ondernomen om de verkeerssituatie in Beijum te verbeteren: "De veiligheid van onze inwoners staat voorop en daarom roepen wij het college op om zo snel mogelijk extra maatregelen te nemen. Het recente dodelijke ongeluk toont aan dat er echt iets moet gebeuren om de verkeersveiligheid in Beijum te verbeteren."

De CDA-fractie Groningen hoopt dat het college snel en effectief zal reageren op de situatie. "Wij zullen de ontwikkelingen nauwlettend blijven volgen" besluit de Haan.