08 december 2021

CDA Groningen zoekt fractiemedewerker

Heb jij altijd al in het hart van de lokale democratie willen werken? Dan mag je deze kans niet laten liggen. Wij zijn namelijk op zoek naar een nieuwe fractiemedewerker, die samen met onze huidige fractiemedewerkers en (toekomstige) raadsleden aan de slag gaat voor een mooie gemeente en goed verkiezingsresultaat in maart 2022.

Functie-eisen

Het werk bestaat per week uit een aantal vaste uren (fractievergadering voorbereiden, secretariële taken, website bijhouden). Daarnaast worden de uren flexibel ingezet. In weken met een gemeenteraadsvergadering worden bijvoorbeeld vaak meer uren gemaakt. Dit geldt ook voor werkbezoeken. De werkzaamheden worden uitgevoerd door meerdere fractiemedewerkers die onderling de werkzaamheden afstemmen.

Zo ben je op maandag bezig met het voorbereiden en notuleren van de fractievergaderingen. Staat de woensdag in het teken van de gemeentelijke debatten, waarbij je ondersteunt en zorgt voor berichten op de site en sociale media. En kan het zijn dat je de rest van de week bezig bent met het opstellen van schriftelijke vragen aan het college of het organiseren van een werkbezoek of activiteit voor onze leden.

De beoogde datum indiensttreding is 1 februari. In principe wordt er, met inachtneming van een proeftijd, een arbeidsovereenkomst voor een jaar gesloten, dit kan na een jaar verlengd worden.

Wat bieden we?

Samen met de gemeenteraadsleden en de steunfractie denk je na over de toekomst van onze mooie gemeente. Het belooft een spannend jaar te worden, want in maart 2022 staan er gemeenteraadsverkiezingen voor de deur. Er zijn al vele voorbereidingen getroffen, maar er is nog genoeg werk aan de winkel.

De functie is in eerste instantie voor 5-10 uur in de week. Hiervoor krijg je een passend salaris.

Profiel

Een kandidaat fractiemedewerker voldoet bij voorkeur aan een aantal van onderstaande eigenschappen:

• CDA-lid of bereid lid te worden
  • Politiek inzicht
  • Teamspeler
  • Flexibel inzetbaar
  • Organisatorisch sterk
  • Taalvaardig
  • Communicatief
  • Ervaring met social media
  • Ervaring met het onderhouden van websites

Interesse?

Stuur je motivatiebrief en curriculum vitae vóór vrijdag 31 december 18.00 uur naar [email protected] t.a.v. Jalt de Haan. Meer weten? Bel dan Jalt de Haan (06-11991299) of Etkin Armut (06-15158347) voor meer informatie.