06 maart 2019

CDA Groningen zoekt steunfractieleden

Lijkt het jou leuk om inhoudelijk betrokken zijn bij de CDA fractie in de gemeenteraad? Het CDA Groningen is op zoek naar enthousiaste en gedreven steunfractieleden, woonachtig in de Gemeente Groningen, die het leuk vinden om mee te lezen met raadscommissies en op fractievergaderingen input willen leveren op de onderwerpen die voorbijkomen in de gemeenteraad.

Als steunfractielid vergader je (vrijwel) wekelijks mee met de fractie over de onderwerpen die voorbijkomen op de gemeenteraad. De CDA gemeenteraadsfractie in Groningen bestaat uit twee raadsleden, die ondersteund worden door fractiemedewerkers en steunfractieleden. De fractie vergadert wekelijks op maandagavond 20.00 op het Stadhuis. Het is niet noodzakelijk om expert te zijn op een van de onderwerpen van de raadscommissie. Motivatie om beleidsstukken te lezen en ontwikkelingen te volgen is wel belangrijk.

Profiel

Steunfractieleden voldoen bij voorkeur aan een aantal van de onderstaande eigenschappen:

• Bereid om de stukken te lezen en kritisch te bekijken.
  • Bereid om een aantal avonden per maand mee te vergaderen met de fractie
  • Geïnteresseerd in politiek
  • Affiniteit met het CDA

Meer weten?

Kom jij ons team versterken of wil je eerst wat meer weten over de functie van steundfractielid? Neem dan contact met ons op via [email protected].