03 december 2022

CDA komt op voor gebruikers Stadjershal

De raadsfractie van het CDA stelt komende woensdag mondeling vragen aan het gemeentebestuur over de verkoop van de Stadjershal aan de Laan Corpus den Hoorn.

De hal is onlangs aangekocht door een Amsterdamse investeerder. Door de wisseling van eigenaar zitten Tennisclub Cream Crackers en Tennisteam Het Noorden nu in de problemen. The Padellers, de nieuwe eigenaren van de hal, willen er namelijk padelvelden aanleggen. Padel en tennis zijn beide groeiende sporten. Het is dan ook een landelijke trend dat (tennis)hallen worden opgekocht om hier padelhallen van te maken. De Stadjershal telt zes tennisbanen, elf squashbanen en acht badmintonvelden.

Het CDA vindt het van belang dat wordt gekeken naar passende plekken voor zowel tennis als padel. De fractie vraagt daarom aan de gemeente of en hoe zij Tennisclub Cream Crackers en Tennisteam Het Noorden kan helpen door het faciliteren van voldoende binnentennisvelden, bijvoorbeeld door het plaatsen van een opblaashal. Het CDA vraagt de gemeente ook om te onderzoeken op welke wijze in de toekomst voldoende plekken voor zowel binnentennis als padel kunnen worden gerealiseerd.