Senior having lack of appetite
04 november 2018

CDA lanceert actieplan tegen eenzaamheid

Het CDA Groningen heeft dit weekend een vijf-puntenplan tegen eenzaamheid gelanceerd. De partij deed dit voorafgaand aan het landelijk partijcongres in Groningen bij woonzorglocatie De Dilgt in Haren. Lijsttrekker René Bolle overhandigde het actieplan aan minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Vervolgens gingen de CDA’ers koffie schenken bij bewoners van De Dilgt.

Het CDA vindt eenzaamheid één van de grootste sociale problemen van deze tijd. Lijsttrekker René Bolle: ‘Er is veel bekend over de mate van eenzaamheid onder de verschillende leeftijdsgroepen maar welk beleid effectief is in de bestrijding van eenzaamheid is nog onderwerp van discussie. Met dit vijf-puntenplan willen we eenzaamheid op een effectievere wijze bestrijden’.

Zo willen we onder andere dat alle 75-plussers één keer per jaar een huisbezoek krijgen, moet er een ‘taskforce eenzaamheid’ worden opgericht en moeten dorps- en buurthuizen behouden blijven.

Ons vijf-puntenplan tegen eenzaamheid treft u hier.