24 november 2021

CDA: minder woonwagens en betere participatie omwonenden Aduarderdiepsterweg

De Groningse gemeenteraadsfractie van het CDA vindt dat omwonenden onvoldoende zijn betrokken bij de plannen voor een bijzondere woonvorm aan de Aduarderdiepsterweg. De partij wil dat het college terug gaat naar de tekentafel en het aantal kavels beperkt tot maximaal 15 woonwagens.

De omwonenden voelen zich overvallen door de plannen van het college. Een groot deel van de buurt moest via de media vernemen wat de gemeente van plan is.  Raadslid Herman Pieter Ubbens: ‘De communicatie met de omwonden en ondernemers was ver onder de maat. Hierdoor is er nauwelijks draagvlak voor de huidige plannen. Onze inzet is dat de gemeente samen met omwonden, ondernemers en de toekomstige bewoners werkt aan een gezamenlijk plan.’

Het college stelt voor om plek te beiden voor 25 mobiele woningen aan de Aduarderdiepsterweg 19. Het CDA vindt dit te veel, omdat er hierdoor een onevenwichtige verhouding ontstaat tussen het aantal huidige bewoners en de eventuele nieuwkomers. Ook moet er volgens het CDA vooraf duidelijk zijn om welke woongroep het gaat. ‘Zowel de bewoners aan de Aduarderdiepsterweg als de verschillende woongroepen hebben duidelijkheid nodig. De onzekerheid bij beide groepen zorgt ervoor dat niet gezamenlijk gekeken kan worden naar een inrichtingsplan’, aldus Ubbens.

Vandaag dienst het CDA daarom een motie in tijdens de gemeenteraad. Deze kan op steun rekenen van de VVD, Stadspartij en 100% Groningen.

Foto: RTV Noord