09 juni 2021

CDA: Pak overlast Noorderplantsoen aan

De gemeenteraadsfractie van het CDA wil duidelijkheid over maatregelen die het college wil nemen om overlast in het Noorderplantsoen tegen te gaan. De afgelopen weken ervaarden omwonenden veel overlast van lawaai, dealers en afval dat bezoekers achterlieten in het Noorderplantsoen. Daarnaast hebben omwonenden veel last van de barbecuerook en wildplassers. De afgelopen dagen hebben BOA's en de politie daarom in moeten grijpen in het park.

'We snappen dat mensen met dit mooie weer willen genieten van het plantsoen en elkaars gezelschap. Maar momenteel zien we dat de overlast nu de spuigaten uitloopt', aldus fractievoorzitter René Bolle. 'Wij denken daarom dat het goed is om maatregelen te nemen om de overlast tot een behapbaar niveau te krijgen en zo inzet van de politie te voorkomen.' De fractie geeft als voorbeelden een barbecue-verbod of een stiltegebied na een bepaalde tijd om de overlast terug te dringen.

Het CDA stelt tijdens het vragenuur van 9 juni vragen over de overlast en maatregelen om dit tegen te gaan.