27 januari 2023

CDA vraagt college om opheldering subsidiefraude Suikerunieterrein

Het CDA wil van het college van burgemeester en wethouders onder meer antwoord op de vraag waarom de gemeente geen aangifte heeft gedaan van valsheid in geschrifte, toen ze ontdekte dat EST in een subsidieaanvraag verklaarde dat het Zeefgebouw juridisch hun eigendom was.

Het CDA, zo laat raadslid Etkin Armut weten, is blij dat de gemeente heeft ontdekt dat EST bv zich oneigenlijk voordeed als eigenaar van dat gemeentelijk gebouw. Het CDA is, zo laat ze weten, verbaasd over de reactie van de gemeente die daar opvolgde.

Het CDA wil ook weten of het klopt zoals een vertegenwoordiger van EST BV beweert dat hij toestemming had van de gemeente. Verder is het CDA benieuwd naar maatregelen die het college nam richting EST BV, of die nog steeds terecht huurder is van het Suikerterrein en wat deze kwestie betekent voor de toekomstige samenwerking met EST BV.

Meer weten over deze kwestie klik hier.