23 november 2021

CDA wil 50-meterbad in vernieuwd Kardinge

De Groningse gemeenteraadsfractie van het CDA vindt dat er een 50-meterbad moet komen in het sportcentrum Kardinge. Vanwege de aanstaande renovatie van het sportcentrum is het volgens het CDA een uitgelezen kans om een volwaardig overdekt wedstrijdbad In Groningen te realiseren.

Het college heeft in haar Bidbook voor een nieuw Kardinge echter al gekozen voor een 25-meter variant. Fractievoorzitter René Bolle is het daar niet mee eens: ‘Met de komst van een 50-meterbad zijn er veel meer mogelijkheden voor lessen, trainingen en het organiseren van (inter)nationale zwemwedstrijden. Het biedt kansen voor de breedtesport en de topsport.’

Volgens het CDA zou het een gemiste kans zijn als we de optie voor een 50-meterbad nu al laten lopen. ‘Kiezen we nu voor de 25-meter variant, dan zullen we het de komende 30-40 jaar in de gemeente Groningen weer zonder een 50-meterbad moeten doen. Laten we in ieder geval de mogelijkheid nu nog openhouden en de gemeenteraad uiteindelijk laten kiezen.’

Komende woensdag moet blijken of het voorstel van het CDA voor een 50-meterbad op steun van andere partijen kan rekenen.