25 november 2020

CDA wil hulp voor Harense Sportvereniging

De gemeenteraadsfractie van het CDA wil dat het college de Harense sportvereniging financieel te hulp schiet voor de aanschaf van nieuwe turnmaterialen. Deze materialen zijn verloren gegaan toen op 7 november gymzaal De Meet werd verwoest door een grote brand.

De Harense vereniging heeft zo’n 30.000 euro nodig, waarvan het zelf al een deel binnen heeft gekregen dankzij een donneeractie. Fractievoorzitter René Bolle: ‘Het is mooi om te zien dat de vereniging zelf meteen de handen uit de mouwen heeft gestoken om geld binnen te halen voor nieuwe materialen. Wij vinden echter dat gemeente de Harense sportvereniging ook financieel te hulp moet schieten, zoals we dat in het verleden ook hebben gedaan bij de brand op sportpark het Noorden. Toen was er grote schade voor Kids United, VVG, Potetos en VVK’.

Vanavond bespreekt de gemeenteraad de nieuwe plannen van het college over de inzet van het co-investeringsfonds. Een fonds dat bedoeld is voor extra investeringen in de Groningse sport. ‘Het college is van plan uit dit fonds de plankosten voor het nieuwe sportcentrum Kardinge te betalen. Het CDA vindt dat het fonds hier niet voor is bedoeld en wij zien liever dat dit geld onder andere naar nieuwe materialen voor de Harense sportvereniging gaat’, aldus René Bolle.