06 september 2017

CDA zoekt meest toegankelijke ondernemer

Het CDA is op zoek naar de meest toegankelijke ondernemer van Groningen. Gezocht wordt naar dé winkel die het meest toegankelijk is voor mensen met een beperking. Hierbij kan gedacht worden aan een winkel met bijvoorbeeld een toegankelijk terras, een invalidetoilet of een verlaagde drempel.

Wij maken ons al jaren hard voor een toegankelijk Groningen. Fractievoorzitter René Bolle: ‘er moet helaas nog veel gebeuren om van Groningen de meest toegankelijk stad te maken. Gelukkig zijn er veel ondernemers die het goede voorbeeld geven. Met deze prijs hopen we deze ondernemer in het zonnetje te kunnen zetten’.

De prijs is een vervolg op het initiatiefvoorstel dat Anne Kuik indiende om van Groningen de meest toegankelijke stad van Nederland te maken. Bij het bespreken van de nieuwe binnenstadsvisie werd helaas geconstateerd dat er nog te weinig met dit voorstel is gebeurd.

Het CDA roept Groningers op om ondernemers te nomineren die uitblinken in het toegankelijk maken van hun winkel. U kunt een winkel/ondernemer nomineren door een email te sturen naar: [email protected] of te reageren op onze oproep op Facebook