27 oktober 2020

Groningse Anne Kuik op vierde plek CDA kieslijst

De Groningse Anne Kuik staat op plaats vier op de concept-kieslijst van het CDA voor de Tweede Kamerverkiezingen die in maart plaats zullen vinden. Dat maakte het CDA dinsdagmiddag bekend. Anne Kuik stond in 2017 op de elfde plaats en behaalde toen maarliefst 16.000 voorkeursstemmen, met name uit Noord-Nederland.

Anne Kuik is vereerd met haar vierde plek. Anne Kuik: 'Plaats vier is bijzonder. Zo'n hoge plaats op de lijst spreekt veel vertrouwen uit.' De fractie van CDA Groningen is ook blij en trots op de vierde plaats van Kuik. 'Anne heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze het Groningse geluid goed in Den Haag kan laten horen. We hebben er het volste vertrouwen in dat zij de geschikte persoon is om dat de komende jaren opnieuw te laten doen!', aldus fractievoorzitter René Bolle.

Binnen de CDA-fractie is Kuik op dit moment woordvoerder voor onderwerpen als prostitutie en mensenhandel, ontwikkelingssamenwerking en het MBO. Sinds september is zij ook lid van de tijdelijke commissie die de parlementaire enquête over de gaswinning in Groningen moet voorbereiden. Voordat Anne aan de slag ging als lid van de Tweede Kamer was Anne Kuik fractievoorzitter in de Groningse gemeenteraad.

Foto: ANP