15 april 2020

'Haal grofvuil gratis op om wachtrijen te voorkomen'

Het lijkt erop dat heel Groningen in deze coronacrisis aan het opruimen is geslagen. In Groningen is het daarom extra druk bij de afvalstations. Deze drukte leidt op sommige plekken tot gevaarlijke situaties zoals files op openbare wegen. De CDA-fractie pleit daarom voor het gratis ophalen van grofvuil om dumpingen te voorkomen.

'Op dit moment roept de gemeente op om niet naar het afvalstation te komen vanwege de drukte en het brengen uit te stellen. We snappen deze oproep, maar niet voor iedereen is het mogelijk om het grofvuil langer thuis te houden. Zeker als deze crisis nog een tijd aanhoudt', aldus fractievoorzitter René Bolle. De mogelijkheid bestaat dat er meer dumpingen komen. Deze moeten wat de CDA-fractie betreft voorkomen worden.

Tijdens het vragenuur van de gemeente vraagt René Bolle daarom of het (gecoördineerd) ophalen van grofvuil een mogelijkheid zou kunnen zijn. Het college komt zal tijdens het vragenuur antwoord geven op de vragen van de fractie.