25 april 2018

CDA: speciale wethouder voor alle dorpen

De gemeente Groningen verandert, en zal vanaf 1 januari 2019 bestaan uit Groningen, Haren en Ten Boer. Haren en Ten Boer bestaan uit een groot aantal dorpen die extra aandacht verdienen. Tijdens een verkiezingsavond van het CDA Groningen is besloten dat er een speciale wethouder voor deze dorpen moeten komen.

De behoefte aan een wethouder werd dinsdagavond duidelijk tijdens de CDA100, een avond waarin leden en niet-leden 6 punten voor het verkiezingsprogramma hebben uitgekozen. Lijstrekker René Bolle: ‘door de herindeling met de gemeenten Ten Boer en Haren wordt de nieuwe gemeente, een gemeente met een groot aantal dorpen. Een dorp vraagt om een dorpse aanpak voor dorpse problemen, een speciale wethouder kan hier een belangrijke rol in spelen.’

Tijdens de bijzondere verkiezingsavond van het CDA Groningen was het idee voor een wethouder voor de dorpen het meest gekozen standpunt. ‘Dit geeft aan dat Ten Boer en Haren kunnen rekenen op veel steun vanuit het CDA Groningen’, aldus René Bolle. Hoe de rest van het verkiezingsprogramma eruit komt te zien wordt de komende maanden duidelijk.