Wooden playground area
29 januari 2020

Initiatiefvoorstel spelen in de binnenstad

Buitenspelen: in de meeste tuinen en speelplekken in de buurt is daar voldoende ruimte voor. In de binnenstad van Groningen zijn er echter niet tot nauwelijks plekken waar kinderen kunnen spelen. Daarom dient het CDA samen met D66, PVDA en GroenLinks het initiatiefvoorstel 'spelen in de binnenstad' in.

'Uiteindelijk is het belangrijk dat de binnenstad toegankelijk is voor iedereen, dus ook voor ouders met kinderen. Daarom is het goed om voor hen speelruimte te creëren.', aldus CDA-raadslid Herman Pieter Ubbens. Speelplekken in de binnenstad zijn zowel voor bezoekers van de binnenstad interessant als voor de kinderen die opgroeien in de stad. In het initiatiefvoorstel roepen de vier partijen op om dit jaar een pilot te starten op de Grote Markt. Daarnaast wordt het college gevraagd om te onderzoeken welke locaties geschikt zouden kunnen zijn voor een permanente speelplek.

Het initiatiefvoorstel van de vier partijen wordt woensdag 5 februari in de raadscommissie besproken. Zowel het college als organisaties uit de stad zoals de ondernemersvereniging hebben al enthousiast gereageerd.