23 maart 2018

René Bolle lijsttrekker CDA Groningen

Onze leden hebben René Bolle naar voren geschoven als lijsttrekker voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. René werd donderdagavond tijdens de algemene ledenvergadering unaniem gekozen.

René is 36 jaar, getrouwd en woont met zijn vrouw en twee jonge kinderen in Reitdiep. De afgelopen 4 jaar was hij al fractievoorzitter van het CDA in Groningen.

Bij zijn aantreden als lijsttrekker maakte hij direct duidelijk dat er een omslag nodig is in Groningen: 'De binnenstad is prachtig, maar de nieuwe gemeente is meer dan de vierkante meters binnen de diepenring. Wijken en dorpen verdienen alle aandacht!'

René wil zich met het CDA inzetten voor leefbare wijken en dorpskernen. ‘Behoud van (wijk)voorzieningen zoals het loket Burgerzaken in Hoogkerk, bibliotheken en sportverenigingen zijn essentieel voor onze nieuwe gemeente. Ook goede, menselijke zorg en ondersteuning blijft voor ons een belangrijk speerpunt.’

Op 21 november mogen inwoners van de nieuwe gemeente Groningen naar de stembus.