Beautiful view of the wind turbines on a grass covered field captured in Holland
10 december 2020

Thema-avond 'CDA en Duurzaamheid: Wat wil het CDA?' op 17 december

Op donderdag 17 december organiseert het CDA Groningen samen met kandidaat-Kamerlid Henri Bontenbal een avond over het CDA en Duurzaamheid. Het wordt een online avond waarin Henri Bontenbal zijn visie over het duurzaamheidsvraagstuk met ons deelt en er vervolgens ruimte is om met elkaar in gesprek te gaan.

Henri Bontenbal werkte de afgelopen 13 jaar vanuit het bedrijfsleven aan een intelligente verduurzaming van Nederland. Daarbij heeft hij steeds het gesprek gezocht met iedereen, via koffiegesprekken, debatten, columns en podcasts. Nu wil hij in politiek Den Haag gaan knokken voor een duurzamer Nederland. Daarom stelde hij zich kandidaat voor het CDA, de partij van het radicale midden.

''In de politiek zie ik teveel zwartwit denken, teveel ongenuanceerde verhalen, teveel polarisatie. Mensen komen tegenover elkaar te staan. Het ontbreekt aan goede, inhoudelijke debatten over klimaatmaatregelen. Met populisme en polarisatie gaan we het klimaatprobleem niet oplossen.  Wat we nodig hebben is een ambitieus, radicaal geluid uit het politieke midden, met echte oplossingen." - Henri Bontenbal

Nieuwsgierig geworden naar zijn verhaal voor effectieve, eerlijke en gezamenlijke oplossingen voor het klimaatprobleem? Meld je aan door te mailen naar [email protected]. Ook mensen die geen CDA-lid zijn, zijn van harte uitgenodigd!