17 november 2021

Verbazing over oplevering woningen van aardbevingsgedupeerden

De afgelopen weken kregen de fracties van het CDA en de SP meerdere klachten binnen over de oplevering van woningen aan de Jan Zijlstraat in Ten Post. Deze klachten hadden allemaal te maken met de niet afgeronde oplevering van deze projecten. Bewoners kwamen terecht in een modderige omgeving waar de stoepen, wandelpaden en opritten nog niet waren gelegd. Het CDA en SP stelden woensdag vragen aan het college over deze situatie.

Volgens het CDA is het van groot belang dat aardbevingsgedupeerden na het verlaten van hun wisselwoning kunnen intrekken in een volledige woning. Een bewandelbare buurt en een oprit zonder modder zijn niet alleen belangrijk om te verhuizen, maar ook voor een prettige leefomgeving. Ondertussen worden sommige klachten al opgelost. ‘’Maar de vraag is: wat kunnen we hiervan leren?’’, aldus CDA-raadslid Herman Pieter. ‘’En hoe voorkomen we dat het weer zo gaat?’’

Om problemen bij de oplevering van toekomstige sloop-nieuwbouwprojecten te voorkomen stelde het CDA woensdag vragen aan het stadsbestuur.