Stad en Land Duurzaamheid van start!

Stad en Land

Het CDA Groningen kent veel actieve en betrokken leden, die zich graag willen inzetten voor Stad. Voor deze leden is er Stad en Land. Dit nieuwe initiatief geeft leden de mogelijkheid zich met politieke thema’s bezig te houden.

Aan de hand van door de leden opgeworpen vragen, ideeën en plannen worden op de Algemene Ledenvergadering groepjes gevormd met mensen die zich met dat onderwerp bezig willen houden. Iedere groep gaat vervolgens aan de slag en formuleert zelf de precieze vraagstelling en doelstelling. De bevindingen van de groep worden op de volgende ALV gepresenteerd. Hierna zit de taak van de groep erop en kunnen aan de hand van nieuwe ideeën en vragen nieuwe groepen worden gevormd.

De eerste groep die van start was gegaan, was de groep ‘Waarden’. Deze groep heeft zich op de waarden van het CDA gestort, en hoe deze toe te passen zijn op de alledaagse politieke praktijk.

Voor nu staat het onderwerp ‘Duurzaamheid’ op de agenda. Iets voor jou en wil je meedenken? Lees hieronder meer!

Voor informatie over “Stad en Land” kunt u terecht bij:
Rix Groenboom ([email protected]) en Chris Hoekstra ([email protected]

Stad en Land over Duurzaamheid gaat van start !

Rentmeesterschap, Energie-accoord, Klimaat-overeenkomst Parijs: Hoe moeten we dit omzetten in een duurzaam beleid ? Thuis, lokaal, nationaal en internationaal.

In 2016 zal een groep CDA-ers vanuit Stad & Land deze vragen nader onder de loep nemen. Naast energie zijn ook (lokale) economie, voedselvoorziening en ontwikkelingssamenwerking belangrijke componenten.

De groep bestaat momenteel uit 4 betrokken leden en er is ruimte voor nog enkele actieve deelnemers. We streven er naar elke maand (waarschijnlijk 5 avonden) een avond rondom aspecten van duurzaamheid te organiseren. In het najaar willen we een afsluitende workshop organiseren met een grote spreker over het onderwerp. Graag hebben we deelnemers vanuit de diverse aandachtsgebieden, zodat we een objectieve en realistische analyse kunnen maken van een van de grootste uitdagingen van onze generatie.

Meer inlichtingen bij:
Rix Groenboom ([email protected]) of Mark Deken ([email protected])