Joma Kaal

Steunfractie

Joma (1957) woont in de gemeente Haren. In het dagelijks leven is zij mediator en jurist. Momenteel draait zij als commissielid mee binnen de fractie van Haren. Joma is 11 jaar lid van de Provinciale Staten van Drenthe geweest en heeft rechten gestudeerd aan de universiteit van Groningen.

Waarom CDA?

"Het CDA is een brede volkspartij en een middenpartij. We hebben leden van allerlei pluimage binnen onze geledingen. De normen en waarden, die wij hanteren binnen onze partij spreken mij erg aan en dragen we als mens, maar ook als politicus uit in de keuzes die we maken en de besluiten die we nemen. Ook is het mogelijk om voor het ene onderwerp wat meer naar ‘rechts’ zogezegd te buigen en voor het andere onderwerp (sociaal/milieu) een beetje naar ‘links’. Dat geeft mij de optimale gelegenheid om serieuze aandacht te schenken aan bijvoorbeeld de zwakkeren in onze samenleving of het milieu. "

Waar wil jij je sterk voor maken in Groningen?

"Nu de herindeling een feit is, vind ik het belangrijk om mee te blijven denken over de ontwikkeling van mijn dorp Haren in goede samenwerking met Ten Boer en de stad Groningen. Ook in Drenthe hebben wij in het verleden te maken gehad met herindelingen en ik weet hoe belangrijk inwoners het vinden om de eigen identiteit van hun dorp te behouden. Maar samenwerking met de stad Groningen biedt ook kansen voor onze dorpen en voor deze regio, die moeten we benutten. Het is een prachtige en bruisende stad met veel jonge, energieke mensen en fraaie bebouwing. Ook vanuit economisch oogpunt gezien heel belangrijk voor deze regio. Graag wil ik mij de komende 4 jaar daarvoor inzetten! Groningen: een gemeente met Pronkjewail én golden raand."

Wilt u Joma iets vragen? Neem gerust contact met ons op.