Rob Lamers

Voorzitter

Rob (1970) woont samen met zijn vrouw en twee jonge kinderen in Reitdiep. Hij is jurist en docent rechten aan de Hogeschool Windesheim. De afgelopen raadsperiode was Rob raadslid, nadat Anne Kuik naar de Tweede Kamer vertrok. Hij heeft zich onder andere ingezet voor het behoud van OBS de Driebond in Engelbert, toen sluiting dreigde.

Waarom CDA?

"Onze samenleving wordt meer en meer een individualistische en men kijkt minder naar elkaar om. Dat vind ik, maar gelukkig ook vele met mij, niet goed. Het gaat er nu juist om dat je om elkaar geeft en omkijkt. Wat kun je doen om er voor te zorgen dat jouw omgeving een prettige, schone en veilige wordt? Ik heb gemerkt dat onze Groninger fractie dat heel goed vertaalt in de Groninger politiek. Daar ben ik trots op."

Waar wil jij je sterk voor maken in Groningen?

"In de politiek gaat het vaak over visies en ambities. Maar deze visies en ambities zijn niets waard als je ze niet kunt betalen en als je directe leefomgeving niet op orde is. Wijkvoorzieningen, bibliotheken, sportverenigingen en veilige en opgeruimde stad. En niet te vergeten: zorg die goed geregeld is. Dat zijn de prioriteiten. Ik wil me inzetten voor een Groningen waar de gemeente niet met geld smijt maar zaken effectief en efficiënt organiseert. En dat doe je niet alleen en vanuit het stadhuis. Zoek de samenwerking met verschillende partners uit het onderwijs, culturele sector, ondernemers, zorginstellingen, verenigingen en natuurlijk de stadjer. De overheid die alles regelt heeft zijn langste tijd gehad, het is weer tijd voor de samenleving. Alleen zo komen we een stapje verder in Groningen."

Wilt u Rob iets vragen? Neem gerust contact met ons op.