05 april 2018

Ate Wijnstra neemt afscheid van de raad.

Ate Wijnstra, (1966) fractievoorzitter van de CDA-raadsfractie in de gemeente Bedum heeft woensdag 28 maart tijdens de raadsvergadering afscheid genomen van de lokale politiek.

Ate maakte in 2004 zijn entree in de gemeentepolitiek in Bedum. Hij was fractie-assistent van de toenmalige fractie en werd in die hoedanigheid lid van de raadscommissie VROM. Twee jaar later in april 2004 volgde Ate, raadslid Nico Swartjes, op als lid van de gemeenteraad. Na de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 werd hij fractievoorzitter tot aan zijn afscheid afgelopen woensdag.

Raadsvoorzitter burgemeester Erica van lente deelde Ate mee dat het zijne majesteit de koning had behaagd hem te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje- Nassau. Eerder in deze week, tijdens de algemene ledenvergadering van de nieuwe CDA-afdeling Het Hogeland, op maandag 26 maart werd het scheidende raadslid toegesproken door (overgang) bestuursvoorzitter Wilte Everts. Ate werd hartelijk bedankt voor zijn 16-jarige trouwe lidmaatschap namens onze partij in de raad van Bedum. De dank voor al dit politieke werk tijdens deze lange periode dat Ate in de raad zat werd onderstreept met bloemen namens de leden van de afdeling.