Bij de gemeenteraadsverkiezing van maart 2022 zal Kristel Ruters de lijsttrekker zijn van CDA Het Hogeland. In de algemene ledenvergadering van 29 november is de huidige wethouder gekozen tot de nummer 1 op de lijst.

Naast de lijsttrekker zijn ook de andere kandidaten gekozen. CDA Het Hogeland kan met trots een lijst presenteren van kandidaten met een mooie spreiding over de gemeente en een brede mix van kennis en ervaring. De huidige raadsleden vormen de voorhoede maar ook nieuwe gezichten prijken op de lijst.

Sinds het begin van de nieuwe Gemeente Het Hogeland is Kristel namens CDA Het Hogeland  wethouder. Dat zij die functie tot volle tevredenheid invult was de reden om haar op de advieslijst van het bestuur op de eerste plaats te zetten. De leden hebben er alle vertrouwen in dat Kristel in haar rol als lijsttrekker CDA Het Hogeland bij de raadsverkiezing naar een uitstekend resultaat zal leiden.

Ook het verkiezingsprogramma, met de titel “Perspectief voor morgen”, is in diezelfde vergadering vastgesteld. Het campagneteam van het CDA gaat hard aan het werk om middels een goed campagneplan zowel de kandidaten als het programma te promoten.

De gekozen lijsttrekker werd door het bestuur van harte gefeliciteerd. Normaal gaan die felicitaties vergezeld van een bloemetje, maar in de huidige corona-periode zijn de vergaderingen digitaal. De terechte bloemenhulde zal bij haar thuis worden bezorgd.

foto; Elise Venhuis