15 juni 2016

Vergroot de hoop en verklein de kanker

Het is gelukt er staat vanaf nu ook een container in Loppersum!

Help met uw Taxussnoeiafval in de strijd tegen kanker!

Snoeiafval van de Taxushaag kan gebruikt worden als grondstof voor chemotherapie├źn.

De werkzame stof in de Taxus Baccata die daarvoor wordt gebruikt is Baccatine. Helaas komt deze Taxus niet over de hele wereld voor, maar in Nederland is deze veel te vinden. Mensen die een Taxus Baccata in de tuin hebben staan, kunnen meehelpen in de strijd tegen kanker. Men hoeft daarvoor maar een kleine moeite te doen.

Lever uw Taxus Baccata nu in

Lever het zuivere snoeiafval gratis in bij onze Milieustraat in Usquert of de Gemeentewerf in Loppersum. Dit kan dit jaar van woensdag 15 juni tot en met 31 augustus.  Alleen de jonge scheuten kunnen worden gebruikt en het snoeisel mag niet zijn vervuild met dor blad, aarde, grind, gras of ander snoeisel, want dan is het niet meer bruikbaar. Mensen die meer dan 40 meter Taxushaag hebben, kunnen ook een beroep doen op de vrijwilligers van de Stichting Vergroot de Hoop. Deze vrijwilligers komen dan bij u de Taxushaag snoeien.

Voor elke kuub taxussnoeisel die wordt gedoneerd doet Stichting Vergroot de Hoop tevens een donatie aan een kanker-gerelateerd goed doel, zodat dit een nog groter succes wordt, dus doe mee!

Informatie

Meer informatie is te vinden via www.vergrootdehoop.nl  en Afvalbeheer Noord-Groningen, Westerhornseweg 22 in Usquert, via telefoon 0595-42 31 90 en via  www.afvalbeheernoordgroningen.nl .

Met vriendelijke groet,

Aagtje A.G. Elderman-Star