Marjan Heidekamp

Statenlid

Marjan Heidekamp-Prins woont met haar man en drie kinderen in het dorp Vlagtwedde. Ze herbouwen daar een oude boerderij tot woning en bedrijfsruimte voor hun bouwbedrijf. En dat doen zij op vooruitstrevende wijze. Met respect voor cultuurhistorie door het uiterlijke ontwerp van 1925 te handhaven. En tegelijkertijd toekomstbestendig door te kiezen voor een energieneutraal pand dat aardgasvrij is en voorzien van aardwarmte en zonnepanelen.

Maatschappelijk verantwoord leven, werken en ondernemen kenmerkt Marjan. Het bepaalde ook haar keuze om te werken voor de overheid: 'Ik hecht er zeer aan in mijn werk niet alleen te hoeven koersen op winst, maar ook nadrukkelijk te mogen werken aan maatschappelijke meerwaarde.'

Marjan in is in 2008 de lid geworden van het CDA omdat het een partij is die mensen aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheden en tegelijkertijd oog en oor heeft voor mensen die niet op eigen kracht mee kunnen komen. Marjan heeft na haar studies bestuurskunde en rechten verschillende functies vervuld bij de rijks- en gemeentelijke overheid. Per 1 januari 2017 is zij directeur van de RUD Drenthe. Naast werk en politiek is zij actief in haar dorp als voorzitter van de OndernemersVereniging Vlagtwedde en heeft ze samen met haar man een bouwbedrijf waarvoor zij de administratie doet. Uiteraard geniet ze ook van haar drie kinderen en is ze actief op hun scholen.Sinds 2010 is Marjan actief in de politiek. Eerst gemeenteraadslid en fractievoorzitter van het CDA in de gemeente Vlagtwedde. Sinds 2016 is ze statenlid in de provincie Groningen. Marjan zet zich in voor financiën, blauwe stad, grondbeleid, wonen en leefbaarheid.

"Voor mij is het belangrijk dat je als politicus niet alleen naar je eigen denkbeelden luistert maar ook openstaat voor de mening en belangen van anderen. De werkelijkheid is kleurrijk en niet zwart-wit".

Marjan heeft de volgende portefeuilles:

• Wonen & Welzijn
  • Leefbaarheid
  • Financiën
  • Grondbeleid
  • Verbonden Partijen
  • Blauwe Stad
  • Ruimtelijke Ordening

Marjan Heidekamp zit in de commissies

• Bestuur, Financiën en Veiligheid
  • Ruimte, Natuur en Leefbaarheid